Sunday 6 November 2011

Tips 2nd hand butik








Just nu läser jag en kurs på textilhögskolan i Borås, och den bästa butiken jag har funnit i denna stad är även en av de bästa second hand butiker jag någonsin besökt! För Veras Garderob har både ett trendigt utbud och budgetvänliga priser. I förra veckan såg jag ett par skor som liknade Alexander Wang's 'Abbey', men med silverfärgade spännen istället, till det facila priset av 250 kr. Jag hade dock tyvärr inte med mig kameran vid det tillfället, och när jag återkom var de sålda.
Ringen tycker jag påminner om Maria Nilsdotters 'Claw Ring' men med en kloform som även påminner om grenar och som är mer tilltalande i mitt tycke. Skorna är från 30-talet, och ormskinnsmönstrat är väldigt modernt även nu.
Det enda som fick följa med mig hem var halsduken på sista fotot. Jag har letat efter en och blev väldigt glad när jag såg den, för jag tycker om mönstret och den är dessutom supermjuk och i fin kvalitet.


At the moment I'm studying at the Swedish School of Textiles in Borås, and the best shop I've found in this town, is also one of the best second hand stores I've ever visited! 'Vera's Closet' has at the same time a trendy and moderately priced assortment. For example on my first visit, I noticed a pair of shoes which resembled Alexander Wang's 'Abbey' model, but with silver coloured buckles instead, and at the price of just 250 sek. Too bad I didn't have my camera with me at the time, because when I returned they were sold.
The ring reminds me a bit of Maria Nilsdotter's 'Claw Ring', but I actually like this softer branch-like version more. The shoes are from the 1930's, and the snakeskin pattern is very modern again this season.
The only thing I purchased is the scarf on the last photo. I've been searching for a scarf to have this winter, and was very happy to find this, because I like the pattern and it it also super soft and has a nice quality.

No comments:

Post a Comment