Saturday 26 November 2011

Collar Cool








Jag gillar verkligen trenden med fina kragar, och jag är särskilt förtjust i den vågformade kragen som kommer ifrån COS. Den var slut när jag var där, men det finns en liknande här.
En av mina absoluta favoritblusar är prickig med en peter pan-krage, men jag har aldrig använt den under en tröja. När jag provade hur det skulle se ut, inspirerad av mina favoritbloggar, tyckte jag att jag såg lite för söt ut. Men jag kommer ihåg att jag i mitten av 90-talet ofta gick i min pappas gamla skjortor ifrån 70-talet med vida kragsnibbar, under finstickade tröjor. Min favorit var hans ljusrosa bröllopsskjorta, och ibland gick jag även i hans svarta utsvängda kostymbyxor ifrån 70-talet. Kanske hämtade jag inspirationen härifrån.

I really like the neat collar trend, and I especially like the scallop shaped collar from COS. It was sold out when I was at the store, but you can find a similar looking shirt here
One of my own favourite blouses has got a peter pan collar, but I've never worn it under a sweater. When I tried the look on, inspired by my favourite bloggers, I though it made me look a bit too sweet though. But I remember that I often used to wear my dad's old shirts from the 70's, during the mid 90's. The shirts had wide collars, and I often wore them under sweaters. My favourite one was his pale pink wedding shirt, and sometimes I also wore his black flared suit trousers from the 70's. Perhaps I got my inspiration from here.


(Images: adelie.dk/blog & thestylecavalry.com)

2 comments:

Jenny Ekberg said...

Jag ser aven denna trend nar det galler smycken. Jag haller nu pa att forsoka gora smycken som ser ut som spetskragar fast i silver - men det ar jattesvart.

Tidsenligt said...

Det låter coolt, hoppas det kommer gå vägen!

Post a Comment