Monday 14 November 2011

Tävlingstips!




Väskan ifrån Yvonne Koné går att vinna på blameitonfashion just nu, tävlingen pågår t.o.m. torsdag. Jag tycker den är oerhört fin, och har haft den på min 'om-jag-hade-råd-önskelista' sedan jag såg den första gången på någon blogg i somras.

Det andra fotot är ifrån Zara's hemsida, där man har chansen att vinna 300€ i presentkort om man skickar in ett foto på sig själv där man bär kläder ifrån märket. Flera vinnare dras varje vecka.

Själv är jag dock inte ett stort fan av Zara, då jag sällan ser något i deras butiker som jag finner intressant, samt då jag tycker att kvalitén inte är så bra och att priset är för högt för den kvalitén. Jag gjorde nyligen en uppsats om Zara, och då fick bl a jag reda på att deras affärsidé är att se på kläder som på livsmedel, dvs något som förbrukas snabbt, och följaktligen behöver inte kvalitén vara så hög. Men jag vill ändå tipsa om denna tävling för er andra som tycker om Zara, och trots min kritik anser jag att att man aldrig ska säga aldrig, för vem vet kanske kommer jag att hitta något fint där någon dag. Kläder kan man hitta på alla möjliga ställen, det gäller bara att hålla ögonen öppna.

The bag is from Yvonne Koné, and it can be yours it if you enter a contest at blameitonfashion, the last day to enter is this thursday. I think it's incredibly nice, and I've had it on my 'wish-I-could-afford-it-list' since I first saw it on the web this summer.
The second photo is from zara's web page, where you can win 300€ to spend if you send in a photo of yourself wearing an outfit with clothes from the brand. Several winners are selected each week.
Personally I'm not a big fan of Zara, as I rarely find things for myself there, and also because I think their quality isn't that great and that the price is too high for the quality you get. I recently did a paper about Zara, and I found out that their business idea is to consider clothes as something that is as quickly used up as food, and therefore, the quality isn't what's most important. But I still want to inform you who like Zara about this contest. And in spite of my critique, I want to say that you shall never say never, meaning that maybe I'll find something I really like in there someday, who knows. Because I believe that you can find clothes at all kinds of places, you just have to keep a keen eye. 

No comments:

Post a Comment