Tuesday 24 January 2012

Vinterkappa & Ny Butik



Jag skulle behöva en ny vinterkappa, och om jag hade pengar över skulle jag satsa på denna ifrån InWear. Jag gillar den avrundade formen, och att ullmaterialet ser så mjukt ut, dessutom är den på halva priset nu.
Ett annat tips är att en av personerna bakom bloggen Anywho, vilken är en av mina favoritbloggar som ni kan se av min blogglista, i mars ska öppna en butik som ska heta B56. Av bilderna att döma verkar det vara en återspegling av hennes egna mer färgglada och roliga, men ändå smakfulla stil, som jag tycker stämmer in på Anywho och den danska stilen generellt. Butiken kommer att ligga i Köpenhamn, men som tur är kommer det även finnas en webshop. Jag kommer definitivt att kika på webshoppen när den öppnar, för jag är intresserad av mer färglada och roliga plagg nu när våren är på ingång, vilket jag kommer att skriva mer om i nästa inlägg.
För att återknyta till vinterkappan, så verkar det som att B56 kommer att sälja en fin trenchcoat som också är ifrån InWear, vilket man kan se i det högra hörnet på den andra bilden ovan.

I would really like to have a new winter coat, and if I'd had the money for it, I'd definitely go for this coat from InWear. I like the oval shape, and that the wool fabric looks so soft, plus it's on 50 % sale right now.
Another tip is that one of the persons behind the blog Anywho, which is one of my favourite blogs as you can see from my blog list, will open a store in March called B56. From the pictures shown so far, it seems like a reflection of her own colourful and fun, yet elegant style, which I think is true for Anywho and the Danish style in general. The store will be located in Copenhagen, but luckily there'll be a web shop as well. I will definitely have a look at the web shop when it opens, because I'm interested in more colourful and fun pieces now that spring is coming, I will write more about that in my next blog post.
To reconnect with the winter coat; it seems like B56 will sell a nice trench coat which is from InWear too, which you can see in the right corner on the second pic above.


(Pics from www.inwear.com and www.anywho.dk)

No comments:

Post a Comment