Saturday 10 December 2011

Henrik Vibskov @ Röhsska Museet










Igår såg jag en utställning om den danske designern Henrik Vibskov på Röhsska muséet i Göteborg, en utställning jag varmt kan rekommendera! Jag fann särskilt videon intressant, den visar SS12 kollektionen samt så talar Henrik Vibskov om skapandeprocessen. Han säger bland annat att kreativitet inte är något som man kan planera utan idéer kan komma mitt i natten, men att utsätta sig för nya intryck, såsom exempelvis museibesök, kan inspirera till nya idéströmningar. 
Det är så sant, och det var verkligen ett inspirerande besök. Jag kommer definitivt att återkomma till Röhsska museet väldigt snart för de har en hel del intressanta utställningar som jag vill se, bland annat en om Vivienne Westwood.

Yesterday I visited the Röhsska Museum of Design and Decorative Arts here in Gothenburg, and I saw an exhibition about the danish fashion designer Henrik Vibskov. It was a lovely exhibition! I especially liked the video which showed the SS12 collection, and also had interviews with Henrik Vibskov. One of the things he talked about in the video was the creative process. He said that creativity isn't something you can plan, instead new ideas can come up in the middle of the night. But by exposing yourself to new impressions, for example by visiting a museum, you can trigger new ideas. 
That is so true, and it was a truly inspirational visit. I will definitely be back to Röhsska very soon, they have some interesting exhibitions that I want to see, for example one about Vivienne Westwood.

No comments:

Post a Comment