Sunday 19 August 2012

Style Copycat: Pumps with Bare Legs


Jag har haft den översta bilden sparad i min inspirationsfolder i ett eller två år nu, jag minns ej exakt hur länge. Men jag tycker forfarande att den är lika fin! Jag gillar hur hon kombinerar sina pumps med bara ben och även håller en intressant balans av ej för finklädd eller avslappnat klädd genom att addera militärjackan till outfiten. Och halsbandet är även det väldigt fint! Jag tror att fotot är ifrån bloggen Anywho.
Jag provade själv att ha pumps till bara ben häromdagen och jag gillade det. Och nu när temperaturen börjar falla här i Stockholm tycker jag att att det är ett bra sätt att klä sig i övergången mellan sommar och höst. De pumps jag har på mig var förresten ett verkligt fynd! Jag fann dem i en reahög på Stadsmissionen vid Nytorget för bara 50 kr för 2,5 år sedan. Jag kände att jag hade stor tur att hitta fina mockapumps ifrån Rizzo i exakt min storlek. Och stilen verkar fortfarande vara trendriktig, jag har sett flera liknande modeller den senaste säsongen, t ex In Wears version

I've had the first pic in my inspiration folder for a year or two, I can't remember exactly how long, anyhow I still think it's just as fab! I love the way she combines her pumps with bare legs and keeps an interesting balance of not too fancy nor casually dressed by adding that military jacket. And the necklace is fab too! I believe the pic is from the Anywho blog.
I did a take on the style because I think it's a nice way to dress into the transitional weather we have right now in Sweden when fall is slowly approaching. My pumps were a real steal btw. I found them in a vintage store 2,5 years ago in the sales bin for only 50 SEK. I felt really lucky to find a pair of nice Italian made suede pumps in exactly my size. And they still seem to be in vogue, I've seen several takes on suede pumps this last season, e.g. In Wear's version

No comments:

Post a Comment