Friday 30 March 2012

Minimarket SS11 & SS12


Förra våren tyckte jag att ovanstående trenchcoat och skor ifrån Minimarket var väldigt fina, och så tyckte antagligen fler än jag för i år är de tillbaka, och om detta har Minimarket skrivit på sin webshop:
'The most sought after trenchcoat last spring is here to stay', 'A success that is here to stay - Shoe Cut Out was sold out in a blaze last spring and upon your request she is back in business'.
Jag tycker att fenomenet att återanvända design är intressant, jag har själv varit med om att två tröjor jag har köpt återigen var till försäljning ett år senare, detta var dock på mer budgetvänliga H&M och Lindex ehum, men iallafall... Detta får mig att känna förtröstan över det faktum att klädmodet nog inte alltid rör sig så snabbt som det kan hävdas. För när det talas om hur klädtrender går snabbare och snabbare kan jag ibland tänka, verkligen? Har inte exempelvis stuprörsjeans varit inne väldigt länge nu? Jag tycker snarare det sker vissa få förändringar varje år som sedan hänger med ett tag. Som exempelvis att silver och orange kändes väldigt hett för ett år sedan, och fortfarande gör det, och att neon nu känns väldigt nytt och går att hitta lite här och var som detaljfärg.
Jag minns att jag en gång för länge sedan (när jag var tonåring) läste i en modetidning (jag tror det var ELLE) att en klädtrend håller i cirka tre år. Jag vet inte om det stämmer helt, och det var ju som sagt länge sedan detta skrevs, men det tilltalar den organiserade och matematiska nörden i mig. Att bara man hoppar på tåget tidigt så kan man känna sig lugn (i tre år det vill säga). Och förhoppningsvis matchar de trender som uppkommer ungefär samtidigt varandra, så att man exempelvis ständigt slipper dra i den korta tröjan matchat med de lågt skurna jeansen à la sent 90-tal / tidigt 2000-tal.
Personligen är jag väldigt sugen på en trenchcoat i en enkel modell som Minimarkets ovan. Liknande modeller finns på COSH&M och InWear. Liknande skomodeller finns  Topshop, och har tidigare även funnits hos COS och Jeffrey Campbell.

Last spring I thought the above trench coat and shoes from Swedish label Minimarket looked really nice. Apparently many people shared my view because this year thery're back, and Minimarket has written this statement on their web shop: 
'The most sought after trenchcoat last spring is here to stay', 'A success that is here to stay - Shoe Cut Out was sold out in a blaze last spring and upon your request she is back in business'.
I find this phenomenon of returning pieces an interesting one, I've personally experienced that two tops I'd bought were yet again for sale one year later, this was at more budget friendly H&M and Lindex ehum, but still... This gives me a feeling of reassurance that fashion isn't always moving as fast as people might say. Because when the faster speed of fashion is mentioned, I sometimes think to myself, really? Hasn't for example skinny jeans been popular for a  really long time time now? In my opinion, there's a few changes to fashion each year which tend to stick around for some time. For instance, the colours orange and silver felt hot last year and still do, and now neon colours is the new thing which can be found as a detail colour on just about everything.  
I remember that I once read a long time ago (when I was a teenager) in a fashion magazine (I believe it was Elle) that a fashion trend lasts for three years. I'm not sure that's completely true, and it was yet again a long time ago this was written, but it speaks to the mathematical and organized nerd within me. That, if you just jump on a trend early, you can feel calm (for three years that is). And hopefully, the trends that arise in the same time frame match each other, so that you don't for example constantly need to pull down your short top matched with your low-rise jeans à la late 90s / early 2000s. 
Personally, I'm very into a trech coat in a simple, clean model just like Minimarket's above. Similar ones are to be found at COSH&M and InWear. Similar shoe models are found at Topshop, and COS and Jeffrey Campbell used to have similar looking ones.

(Pics: www.minimarket.se/store)

No comments:

Post a Comment