Saturday 4 February 2012

Gammalt i garderoben


Den här vintern har jag fortsatt att använda två svartvita stickade koftor jag skaffade hösten 2009, vilket förvisso inte gör dem så gamla, men jag är ändå glad att de är inne på tredje vintern och att jag fortfarande gillar dem.
Den grå tröjan är min systers mans gamla tröja som han ej behövde längre och som jag fick av honom den här hösten. Jag blev glad när jag fick den då jag verkligen gillar att gå i herrtröjor på vintern. Den var dock väldigt noppig först, men jag löste det genom att raka den med en rakhyvel då jag ej hade en noppborttagningsapparat, och det fungerade finfint, ett tips!

This winter I've continued wearing two black and white knits that I got in the fall of 2009. That's not an extremely long time ago, but I'm glad that I still like to wear them this third winter around. 
I got the the grey sweater from my sister's husband's this fall, it's an old one of his that he didn't need anymore. And I was glad I got it since I love wearing men's sweaters in the wintertime. It had a lot of pilling first though, but I fixed it by shaving it with a razor since I didn't have a fabric shaver machine, and it still worked like a charm, a tip!

No comments:

Post a Comment